Thursday, January 9, 2014

14-01-08 Protest as an Amusement Park - Part II - plan of action // המחאה כגן שעשועים - חלק ב - תכנית פעולה

===14-01-08 Protest as an Amusement Park - Part II - plan of action // המחאה כגן שעשועים - חלק ב - תכנית פעולה===
[עברית להלן]
English abstract:
Occupy Tel Aviv, January 9 - the Tel Aviv Municipality initiated last week actions against the Occupy Tel-Aviv camp.  First - they issued flyers, which were falsely represented to the uneducated, vulnerable people of the camp as lawful "Eviction Decrees", or "Demolition Decrees".  Then they proceed to map and search the shelters with no warrant, and pretended to conduct inspections according to fictitious. arbitrary and capricious regulations.  
Next Sunday or Monday, they are expected to come again, for follow up inspection, or even actual demolition of certain structures.  
It is expected that the most affected by such actions would be the weakest people in the camp, those that are incompetent to care for their body and property, or those who are penniless, and built shelters from assortment of street refuse materials, which fail the ambiguous "looks" standards of the City Inspector.  City officials explained that the Municipality preferred the looks of more expensive "tents", which they provided (estimated cost NIS 15,000 per unit - a fortune).  
In short: The Municipality would like the protest to adopt looks that would make it indistinguishable at first glance from some civic pleasure activity in a city park.
The intended actions by Tel-Aviv Municipality would in fact remove from the camp the most vulnerable, authentic victims of the current regime.
PROPOSED ACTIONS: 
Protest guards by activists, starting Saturday night, 24 hours per day, in a standard protest tent in front of the entrance of each of four (4) people in my area,:
a) Adam
b) Rachel (not the redhead)
c) Irena
d) Rafiq   
The pictures provided are of the shelter of each of the above, with some additional personal notes.
____
Joseph Zernik, PhD
Human Rights Alert (NGO)
Occupy Tel Aviv
____
* The Human Rights Alert (NGO) submission to the Human Rights Council of the United Nations was incorporated into the 2010 Periodic Review Report regarding Human Rights in the United States, with the note: "corruption of the courts and the legal profession and discrimination by law enforcement in California". 
* The Human Rights Alert (NGO) submission to the Human Rights Council of the United Nations was incorporated into the 2013 Periodic Review Report regarding Human Rights in Israel, with the note: "lack of integrity of the electronic records of the Supreme Court, the district courts and the detainees courts in Israel."

המחאה כגן שעשועים - חלק ב - תכנית פעולה
גלי אבני ביקרה כאן הערב, והסברתי לה את המצב באיזור לב-נמיר.
התוצאות הצפויות של פעולות האכיפה של העיריה יהיו פגיעה חמורה ביותר בדרי הגן החלשים ביותר באיזור זה, וניקוי מאהל המחאה מן הנציגים האמיתיים ביותר של נפגעי הממשל הנוכחי:
1) אדם
2) אירנה
3) רחל (לא הגינגית)
4) רפיק
הפעולה המוצעת: משמר על ידי פעילים באוהל מחאה סטנדרטי 24 שעות ביממה ליד כל אחד מהנ"ל, החל ממוצ"ש.

תמונות (יועלו כהערות):
1) אדם - אינו מתכוון לשנות דבר במחסה שלו, ואין לו כל מקום אחר.  צפוי להריסה ללא התערבותנו.
2) אירנה - מתכוננת לנקות סביב המחסה, אבל לא לפרק את המחסה.  צפוייה להריסה ללא התערבותנו.
3) רחל - נסיונותיה החוזרים לבנות מחסה סביר נכשלו. יש חשש שמה שיש לה עכשיו, שאף הוא איננו מגן מפני הגשם, יהרס גם הוא.
4) רפיק - המחסה שהיה לו נהרס על ידי אוריאל, שרצה להשתמש ביריעה שהייתה המחסה של רפיק.  אוריאל הבטיח לרפיק (שינו כשיר לטפל בגופו וענייניו), מחסה תמורת הברזנט, אבל נכון להלילה - הלילה השני מאז הרס את המחסה של רפיק - לא מימש אוריאל את הבטחתו.
____
דר' יוסף צרניק
מאהל המחאה, ת"א
סייג לזכויות האדם (NGO)
____
* דוח סייג לזכויות האדם נכלל בדוח התקופתי של האו"ם לגבי זכויות האדם בישראל (2013), עם ההערה: "חוסר יושרה בכתבים האלקטרוניים של בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים, ובתי הדין למוחזקי משמורת בישראל".
* דוח סייג לזכויות האדם נכלל בדוח התקופתי של האו"ם לגבי זכויות האדם בארה"ב (2010), עם ההערה: "שחיתות בתי המשפט ומקצוע עריכת הדין בקליפורניה".

35 minutes ago

מאהל המחאה ת"א, 8 לינואר - כשסוקרים את הפעולות האחרונות של עיריית ת"א נגד מאהל המחאה והאיום הנשנה של הוצאת "צווי הריסה", נראה שמספר אומות מידההופעלו בעקביות, שייתכן שיש להן הסבר מניח את הדעת:
* אין לבנות דלתות
* אין להקים קירות מוצקים (לדוגמה מלוחות עץ)
* אין להניח רצפה
* האיזור מסביב למחסה צריך להיות פנוי ונקי

אולם אמות מידה אחרות נראות כשרירותיות וגחמניות:
* גגות שטוחים אסורים, גגות מחדדים נדרשים (מלבד הכיפות הגיאודזיות, שהן כמובן היפוכו של גג מחודד, אך הפקח היה מרוצה מהן).
* מראה כללי אסטתי - על פי שיקול דעתו הסובייקטיבי של הפקח.
* אוהלים קנויים מחומרים יקרים מועדפים, ומחסות שנבנו משילובי חומרים שנמצאו ברחוב נאסרים.

וכשלוקחים את כל זאת בחשבון, אי אפשר להתעלם מן המסקנה, שהעיריה החליטה להפוך את מאהל המחאה לסוג של גן שעשועים. ספק אם הנוהג באקראי בכביש, או מבקר מחוץ לעיר יבחינו במבט ראשון שמדובר במחאה, ולא תערוכה, או פעילות אזרחית אחרת למטרות שעשועים, מסחר, או חינוך. האכיפה הנוכחית גם תעלים את מצבם הנואש של רבים מתושבי המאהל, על ידי הרחקתם ממאהל המחאה, ובכך תמנע מהם את הזכות להפגין, על ידי קביעת מחיר כרטיס כניסה גבוה.

במקרה שלי, אין לי רצפה, אין לי דלת, אין לי קירות קשיחים - כך שאני עובר את כל אמות המידה האלה. יש שישה אריחים של 0.5X0.5 במפתן, על האדמה, שלושה בחוץ ושלושה בפנים, ועלי להסיר אותם. זה קל ופשוט. גג הפלסטיק הגלי הוא בעיה, ויהיה עלי להחליף אותו בגג מחודד.

היום הלכתי לבדוק אפשרויות, ונראה שהחומר הזול ביותר למטרה זאת יעלה כמעט 1,000 ש"ח.אבל בשביל מה? אל מנת להחליף את המבנה הקיים במבנה שייראה פחות כמחאה ויותר כגן שעשועים...

האם אין זה ההפך ממטרת המחאה?

לכן, מבחינה עקרונית של סרבנות אזרחית, יש לשאול האם זה נכון לשתף פעולה עם התנהלותה הנוכחית של העיריה...

No comments: