Thursday, May 22, 2014

2014-05-23 ISRAEL: Organized state crime // פשיעה מאורגנת מדינתית

 
Rafi Rote - Tax Authrity whistlebloer - persecuted by the Israeli justice system; Yigal Ankori - former senior Israel Police officer.
___
This past Wednesday, in our regular weekly meeting in the State Ombudsman's office, we witnessed a surrealistic show.
Unexpectedly, a senior retired Israel Police officer Yigal Ankori appeared. He launched a new organization for fighting government corruption and organized crime in Israel, and wanted Rotem to accept a decoration by his new organization.  Rotem refused.
In the process, discussion was held, which confirmed the corruption of the Israeli Supreme Court, the Israeli State Ombudsman, the Israeli Police, and the Tax Authority.
It was a discussion between two, who know each other for years, and also two in the know, both served in senior intelligence positions in law enforcement agencies...

ביום רביעי החולף, בפגישה השבועית במשרדי מבקר המדינה התרחש מחזה סוריאליסטי.
נכחו הקבועים מה"גרעין הקשה" וגם חדשים, כעשרה אנשים.
התנהל הטקס השבועי: חודש לאחר הבטחת המבקר בכתב לאפשר לרפי למסור עדות, סירבו שוב אנשי הביטחון לתת לרפי להיכנס למשרד בשעות קבלת קהל, ואף הסבירו שיש הוראת קבע בעניין.
לקראת סוף הפגישה הופיע במפתיע יגאל אנקורי - חוקר בכיר , בלש , מפקד תחנת מסובים וראש המודיעין ובילוש של משטרת ישראל בדימוס.
הסיבה להופעתו: הוא הקים עמותה חדשה - התנועה למאבק בפשע ובשחיתות בישראל - ורצה להעניק לרותם אות כבוד, אבל רותם מסרב לקבל.
אנקורי ביקש שהפגישה תהיה שלא לפרסום, אבל אני לא נתתי את הסכמתי, ואינני מחוייב לכך.
תחילה התנהל משהו מעין חידון התנך לפשע בין אנקורי לרותם.  לדעתי נגמר בתיקו.  הם עברו על ההיסטוריה של הפשע המאורגן והשחיתות בישראל ב-30 השנים האחרונות.
בין השאר הסכים אנקורי במפתיע לדעתי שבית המשפט העליון מושחת לחלוטין.
על פי אנקורי, המדינה נשלטת על ידי "המאפיה המרוקאית" - משפחות פשע מצד אחד, ו"מקובלים" המתאימים מן הצד השני. אינני מסכים לדעה זאת, לדעתי המדינה נשלטת על ידי כנופיית שב"כ-בג"ץ.
לגבי מבקר המדינה: על פי אנקורי - מינוי פוליטי, והוא מקבל הוראות, לכן לא יוכל לעזור לרותם.
אנקורי הציע במקום זאת, שאם רותם יסכים לקבל את אות הכבוד מהעמותה שלו, הוא,אנקורי, יסדר לו פגישה עם תנ"צ חיים איפרגן, סגן ראש אגף החקירות והמודיעין.  כאן התפתח ויכוח מישנה, בו רותם טען שהמינוי של איפרגן פסול, לאור קשרי המשפחה שלו.  עלה שם גם העניין שאיפרגן, אחיו של התנ"צ, הוא מראשי הסחר בסמים בארץ, ונשוי לבתו של ראש משפחת פשע אחרת, כך ששתי המשפחות בקשר משפחתי חזק.
על פי אנקורי, אם הוא אנקורי יסדר את הפגישה עם איפרגן השוטר, יקבלו את התלונות של רותם ותיפתח חקירה.
רותם אמר שפתיחת חקירה לא אומרת כלום - יוכלו למזמז את זה אח"כ.
אבל מה שהיה מעניין יותר, היה התנאי של אנקורי - שרותם לא יכלול בתלונות שלו במשטרה את המקרה של רצח ה"מקור". המקור נרצח לאחר הדלפה על ידי בכיר ברשות המיסים לאנשי משפחות הפשע. המקור נרצח ימים מספר לאחר שביקש להיכנס למאסר לשם הגנה.  לטענת אנקורי המשטרה לא תוכל לחקור את עצמה בעניין רצח המקור.  בפרט שמשפחתו של המקור, שלמדה על היותו מקור רק מרותם, תובעת עכשיו את המדינה במליוני ש"ח פיצויים.
בסופו של דבר, רותם סירב לעסקת החבילה, ואנקורי שהגיע עם הזמנה בכתב לרותם, לקח חזרה את ההזמנה ועזב מאוכזב.

רותם עומד עכשיו לתביעה פלילית על ידי משטרת ישראל על העלבת עובד ציבור.  19 סעיפים. עונש מקסימלי לכל סעיף - 3 שנים בכלא.  רותם מיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית מחוסר יכולת כספית.
זהו ניסיון ברור להשתיק את רותם, שמאיים בעצם קיומו על כל מערכת המשפט המושחתת.
כולם מוזמנים - יום ב' 26 למאי, בית המשפט השלום ת"א, השופטת יעל פרדלסקי.
אחרית דבר:
איני רוצה שתיהיה למישהו מהקוראים טעות (כמו שעו"ד אבן אור בפעם קודמת חשב שמה שכתבתי שעו"ד אמר, הוא מה שאני מאמין או מצאתי מחקירה שלי).
לדעתי כל ההופעה של אנקורי הייתה הצגה אחת גדולה, החל מהצורה שהתלבש, וכלה במה שאמר.
אדם ברמתו חייב שתהיה לו תפיסה כללית של הפשע והשחיתות בישראל, שהיא מתוחכמת יותר מ"המאפיה המרוקאית".
היה ברור שרפי רותם לא האמין לאף מילה שאנקורי אמר.  אבל רפי רותם התווכח עם אנקורי.
אני הנחתי שהכל הצגה, וכמעט רבתי עם רפי, כי כל הזמן אמרתי לו לתת לאנקורי לדבר עוד.  זה פשוט היה בידור!

No comments: