Tuesday, August 12, 2014

2014-08-11 ISRAEL: Gaza adjacent kibbutz repeatedly hit by Hamas fire, "Only a political solution would provide long-term peace and security"

===2014-08-11 ISRAEL: Gaza adjacent kibbutz repeatedly hit by Hamas fire, "Only a political solution would provide long-term peace and security"===
The kibbutz was hardly hit in the current and previous cycles of violence. The statement by the kibbutz secretariat defies the official Israeli government policies.
מזכירות קיבוץ ניר עוז: רק פתרון מדיני יבטיח שלום ובטחון לטווח ארוך

קיבוץ ניר עוז, מיישובי הגדר שספגו פגיעות רבות במלחמה הנוכחית, יוצא בקריאה אמיצה ומעוררת השראה לממשלת ישראל לפתוח במו"מ: "רק הסדר שלום יביא לקץ שלטון החמאס בעזה ויסיר לתמיד את איומיו הגוברים עלינו."

קראו ושתפו.

------

גילוי דעת

סומכים על צה"ל ודורשים פתרון מדיני

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן קרא ב-6.8 לתושבי עוטף עזה לחזור הביתה והבטיח להם שקט ובטחון. (מהתקשורת).

קיבוץ ניר עוז רואה בצה"ל שותף מלא וחלק מבשרו, שמגן עליו ואחראי לבטחונו, במיוחד בעתות מלחמה. הקיבוץ מחבק בחום וללא סייג את החיילים הניצבים לצדו ומגינים על האיזור והקיבוץ.

למרות זאת נסיון העבר מלמד שאין כיסוי להבטחות שהשקט בעוטף עזה יישמר לאורך זמן. חיזוק ההגנה הצבאית לבדו לא יפתור לטווח ארוך את בעיות הבטחון שלנו, הקסאמים, הפצמ"רים והחדירות, ולאחרונה גם איום המנהרות שהעלה מאד את מפלס החרדה בקרב תושבי ניר עוז והאיזור.

הקיבוץ מאמין שתיגבור צבאי הוא רק אמצעי הגנה זמני, אינו רוצה שחיילי צה"ל יוצבו דרך קבע בין הבתים והדשאים וגם אינו רוצה להפוך למשלט נצחי ב"קו מאז'ינו" מודרני.

הנסיונות החוזרים של ממשלות ישראל לפתור בכוח צבאי את בעיות הבטחון נכשלו. כשאין פתרון מדיני גם מבצע "צוק איתן" יוביל לעימותים צבאיים מסלימים.

רק פתרון מדיני יבטיח שלום ובטחון לטווח ארוך. אנו קוראים לממשלת ישראל לנצל את הסיטואציה המדינית הנוחה והמבטיחה שנוצרה לאחרונה ולפתוח במו"מ עם כל השכנים והשותפים שרוצים בשלום קבע. רק הסדר שלום יביא לקץ שלטון החמאס בעזה ויסיר לתמיד את איומיו הגוברים עלינו.

מזכירות קיבוץ ניר עוז

No comments: