Thursday, October 2, 2014

2014-10-02 GAZA: The devastation left behind...

2014-10-02 GAZA: The devastation left behind...
=============================
A post by Israeli Human Rights group Yesh Gvul. In the pic - Oxfam distributing drinking water in Gaza.
חיילים- צעירים, מילואימניקים- האם את ההרס הזה אתם רוצים לשרת?
העוקץ: "הפעם (צוק איתן), זה לא היה עוד סבב רגיל של לוחמה ואף לא עוד אפיזודה חולפת של הסכסוך הנצחי. הפעם האכזריות שברה שיאים חדשים: נראה שהכוונה הייתה להרוס, לדכא ואם אפשר אפילו למחוק. מניין ההרוגים זינק מעשרות למאות, משפחות שלמות נעלמו כלא היו. רבים קיפחו את חייהם על אף היותם "בלתי מעורבים" שכל חטאם הוא שבחרו להיוולד באזור שבו הם נחשבים לנזק אגבי.
"צוק איתן" לא היה קל לישראלים וגבה קורבנות בנפש וברכוש, אך מראות החורבן שלא מפסיקות לעלות מעזה וריח המוות שממאן לחלוף לא משאירים מקום לספק: "צוק איתן" הותיר עזה מצולקת וחבולה (על אף תמונת הנייה המחייך ליד ביתו שנחרב). על פי נתוני האו"ם, לפחות 142 משפחות מהרצועה איבדו 3 בני משפחה או יותר, מעל ל-11,000 פצועות ופצועים, מעל ל-110,000 איש נשארו ללא קורת גג ועדיין מחכים לישועה, וזה לפני שדיברנו על המחסור במים ובחשמל ועוד.
... בהעדר פיתרון מדיני או צבאי ועם כישלון מדיניות ניהול הכיבוש שמובילה הממשלה מזה שנים, לא נראה אף פיתרון באופק. כיום הציבור הישראלי, שבשונה מהפלסטיני אינו מצוי תחת כיבוש, מתנער מחובתו להציב שאלות קשות בפני מקבלי ההחלטות שבחר בהם, ולא יקבל עוד התלקחות, עוד מבצע עם שם מפוצץ וקליט, סבב… השלם את החסר."
בתמונה- אוקספם מספק מים לילדי ותושבי/ות עזה
LikeLike ·  · 

No comments: