Thursday, October 23, 2014

2014-10-22 ISRAEL: Knesset (parliament) Chair Yuli Edelshtein will do all it takes to prevent transparency


2014-10-22 ISRAEL: Knesset (parliament) Chair Yuli Edelshtein will do all it takes to prevent transparency
====================
Edelstein has declared this morning in a radio interview his total commitment to stop the "100 Days of Transparency" project, where citizens would closely monitor the conduct of the members.
In a previous interview he promised that the activists would be jailed...
This time he says new legislation may be required to stop the transparency project, which he would push through...
Anything necessary to prevent the public from knowing what its representatives are doing...
הכנסת מנסה למנוע בחוק את מיזם השקיפות שלנו
--
יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר הבוקר לגדעון אלון מישראל היום שאם בלימת
׳מאה ימים של שקיפות׳ יצריך שינויי חקיקה או תקנות חדשות, הוא ״יפעל
לביצועם״. הוא הדגיש ״בעניין הזה אלך עד הסוף״, ושמחר יכנס בלשכתו דיון
מיוחד בנושא.
תקשיבו, אני מופתע. ברצינות. סופית נפלו לי האסימונים, וכן, רק עכשיו.
המצב פה, אני כל הזמן אומר, יכול להיות גרוע יותר (אני מקדם את היוזמה כי
גם יכול להיות פה הרבה יותר טוב). לאורך השנים חשבתי שהמלחמה
לשקיפות בסיסית בכנסת נכשלת מהתלכדויות נסיבות. האמנתי שרוב הח״כים לא מודעים למידע שמאפשרים פרלמנטים אחרים, ושרובם לא מבינים איך שקיפות יכולה לשפר את בית הנבחרים.
טעיתי. תמרור אחד אחרי השני מוכיחים שזו מדיניות; כשיו״ר ועדת השרים לחקיקה בוועדה לא מצליחה בעצמה להעביר החלטה לשקיפות בוועדה (אני אכתוב שוב, יו״ר הוועדה, לא חבר. ולא רק היא. גם מזכיר הממשלה- האחראי על הוועדות הקודם - לא הצליח).
כשאף שניתן חופש הצבעה לח״כים הקואליציה מתגייסת במלואה להפלת הצעה לשקיפות המניות שמחזיקים חברי ועדת הכספים.
כשחוק הלוביסטים ש׳יש עתיד׳ הגישה בתחילת הקדנציה עובר טרומית ואז נעלם. פוף.
כשעוד ועוד צעדים מובילים לאותו מקום.
זהו, עכשיו אני יכול לכתוב זאת בלי להרגיש פופוליסט. זו מדיניות. ח״כים,
אני לא סימנתי מטרה ׳שקיפות׳ ועפתי עליה. אני כבר חמש שנים חופר וחופר.
רק אמש היו לי שיחות על הנושא עם חבר׳ה מבפנים במשך שעות על גבי שעות לתוך הלילה. קרה לא מעט עד שהגעתי למסקנה שזו אחת התרופות היעילות שתגרום לכנסת לעבוד בשבילנו - ולא הפוך.
ועכשיו הם (וזה הם. אל תיטפלו לאדלשטיין. מדובר ברוב הח״כים- כל אלו שהפילו הצעות חוק בנושא, וכל אלו ששותקים עכשיו כי הם מאוהבים באפשרות לשרת בסתר אינטרסים צרים), רוצים להעביר חוק שיעצים את האפילה הפרלמנטארית. אני חוזר בי מהקרדיט שנתתי ל׳ח״כים שנשבו׳.
אגב, אדלשטיין לא שכח לציין - כמו כל ח״כ שהתראיין בנושא - שהוא ״בעד
שקיפות״. אז חברים, יש דרך פשוטה לבטל את היוזמה: לחוקק חוקי שקיפות. אתם עושים בדיוק הפוך

No comments: