Tuesday, July 7, 2015

2015-07-07 ISRAEL: "Collapse of the Israel Police" - and assault on Freedom of the Press //

תוצאת תמונה עבור אפרים ברכה 
Israel Police senior commander Efraim Bracha's suicide was described as "collapse of the Israel Police."
In the aftermath of the suicide of Israel Police senior commander Efraim Bracha "Investigator No 1", a direct assault on Freedom of the Press.
Senior government officials have made a series of statements in the 48 hours since the suicide, in which they tried to claim that the publications regarding corruption investigation against commander Efraim Bracha were a false "crusade". Calls were made to protect senior police officers against negative publications, and for actions against journalists. In fact, additional news published today show that the news published regarding commander Bracha were well-founded.


מדינת הפוך על הפוך - הופכים את שחיתות המשטרה למתקפה על חופש העיתונות

עיתונאים מטעם מובילים את המערכה נגד חופש העיתונות... לא ברור,

האם הכוונה היא ליצור אמות מידה נפרדות לגבי חופש העיתונות לגבי אנשי ציבור?  באומות מתוקנות, ההיפך הוא הנכון.  לעיתונות מותר לפרסם על אנשי ציבור עניינים שאין לפרסמם על אזרח מן השורה...

שוטרים תוקפים את מח"ש: היה ניסיון 
להרוויח מהפרסומים על תת־ניצב ברכה

לדברי בכירים במשטרה, מח"ש לא יצאה בהודעה ברורה המנקה את ראש יאח"ה מכל חשד, והיתה צריכה להבהיר לפני התאבדותו כי אין כוונה לחקור אותו. ארדן: "האמירות לא יכולות להישאר באוויר"
http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2677841

משרד המשפטים מטהר את ברכה: "לא התקבלה החלטה לפתוח נגדו בחקירה"

מאוחר מידי, מבהיר משרד המשפטים כי הדיווחים לפיהם הוחלט לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפריים ברכה ז"ל - אינם נכונים: "נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים בעניין"

http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=85582

הסיפור מאחורי התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה

עיתונאים שבגדו בשליחותם ■ מידע אינטימי שהופץ ■ רב מקושר שחסידיו יצאו למלחמה בשוטר שהפליל אותו ■ וקצין אמיץ וטוב שלא היה חף מחולשות
05.07.2015 21:58
ובמשחק הזה נטלו חלק כמה עיתונאים שנדמה כי בגדו בשליחותם, אם אי פעם הייתה להם כזו. אחד מהם, אבירם זינו ממעריב, הגיע לפני מספר שבועות למחלקה לחקירות שוטרים ומסר עדות נגד ברכה. בין השאר הוא הציג בחקירה התכתבות בווטסאפ בינו ובין ברכה, בה שיתף אותו בהתפתחות בחקירת ההוצאות המופרזות של מעונות ראש הממשלה. אותו עיתונאי - שכך שרף מקור, החטא המקצועי החמור מכולם - הגיש שבועות לפני כן מידע ליועץ המשפטי לממשלה ובו פרטים אינטימיים מאוד על אחד מבני משפחתו של ברכה. "אם זה יתפרסם הוא יתאבד", אמר ברכה לעיתונאי על הקרוב. המידע כאמור לא פורסם אך מצא את דרכו לשולחנו של וינשטיין למרות שלא הכיל פרטים בעלי חשיבות ציבורית אמיתית, שהיה בהם כדי להבאיש את ריחו של ברכה.
במקרה או שלא, לפני שלושה שבועות ביקר זינו בווילה המהודרת של הרב פינטו, שמשקיפה על ימה של אשדוד. התאבדותו של ברכה היא אם כך אות נוסף להידרדרות מקצוע העיתונות. דרכי עבודה מפוקפקות היו לסימני הדרך של כמה מושכי עט. זינו טען מנגד כי כלל לא חשף מקור, כי בינו ובין ברכה לא היו יחסים כאלה, וכי העביר את הווטסאפ המדובר לכל העורכים שלו. את החומרים המדוברים העביר ליועמ"ש כיוון שלהבנתו היה בהם פוטנציאל שיאיר את ברכה באור שלילי.  
http://www.haaretz.co.il/news/law/1.2676374

מסתמן: אבירם זינו יזומן לבירור במועצת העיתונות - וואלה! ברנז'ה

לפני יום אחד - מסתמן: אבירם זינו יזומן לבירור במועצת העיתונות. פרסום ראשון: בימים הקרובים צפויה להתקבל תלונה נגד כתב מעריב בטענה שחשף את תנ"צ אפרים ברכה כמקור.
b.walla.co.il/item/2870229

דנינו: מול הרוע בהתגלמותו


ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, אמר בהספדו: "נלחמת בדרכך המיוחדת, ביושרה, בצניעות ובמקצועיות, מול הפשיעה החמורה. בשליחותך למגר את הפשיעה נגעת בעצבים הרגשים של עבריינים רבים, והם שיגרו חזרה חיצים".

המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, אמר: "אפילו אתה לא יכולת אל מול הרוע בהתגלמותו, אל מול הסתה רצפות שקרים שהגיעה לשיא השפלות אפילו אחרי מותך, בניסיון להכפיש כדי לרמוס את כבודך ומורשתך. כולי תקווה שבימים הקשים האלה ילמדו כולם מי היית ומה היה פועלך המרשים. האירוע פגע ופצע את כולם, הותיר אותנו המומים, כואבים, מדממים ונסערים. עם ישראל כולו חייב לראות באירוע הזה זעקת אמת המתריעה על הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובשלטון החוק. אם לא נתעורר לאחר האירוע הזה, איש איש באחריותו, ההתדרדרות לא תאחר לבוא".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4676778,00.html

ברכה נקבר: "אבא, הימים האחרונים היו סיוט"
...
הדברים הקשים ביותר נאמרו אולי על ידי ראש אגף החקירות והמודיעין בעבר, יואב סגלוביץ'. "בשלהי 2012 ניגשת אליי באחד הבקרים, סיפרת על אירוע ועשית בחירה מתבקשת אך קשה מנשוא. בחירה בין הרב שלך לבין המדינה שלך", סיפר סגלוביץ' על החלטת ברכה לספר כי הרב פינטו ניסה לשחדו. "הלכת עם האמונה שלך ועם צדק ויושר והמדינה הייתה לפניך. את חובתך ביצעת ולא ביקשת הנחה. היית מפקד בכיר ובאחת הפכת לעד ומתלונן, אך בפועל היית נפגע עבירה מתמשכת. לא רק בניסיון העברייני של מי שמכנים אותו רב, אלא נפגע עבירה מהדף של עבריינים מחוברים ומקושרים. אט אט בדיה הופכת לרכילות, ואז לתחקיר ואז לאמת צרופה".
...
פרקליט המדינה שי ניצן ספד אף הוא: "אזכור אדם ענו וצנוע שהקדיש את חייו למען עמו ומדינתו, אזכרו כמי שרדפוהו בדין, רדפהו עבריינים ועושי דברם. כמי שהוא ומשפחתו שילמו לאורך השנים מחיר אישי כבד בשל שליחותו ומסירותו למשטרה ולמדינה. כמי שהיה נתון לשיסוי, עד שכוחו לא עמד לו עוד. כאבכם הוא כאבנו ואין נחמה על האבדן. אולי תהיה לכם מעט נחמה בידיעה שהוא היה אדם משכמו ומעלה. ודבק בערכיו בכל מחיר, גם כשהמחיר היה כבד". 
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4676778,00.html

ברכה נוקה מחשד: "לא מבינים את גודל המסע השקרי נגדו"
רק שעות ארוכות לאחר התאבדותו של קצין המשטרה המוערך הודיע משרד המשפטים כי לא הייתה כוונה לחקור אותו.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4676535,00.html
משרד המשפטים: אנשי פינטו הגישו תלונות רבות, לא נמצא דבר נגד אפרים ברכה
יומיים לאחר התאבדות מפקד יאח"ה, מפרסמים במשרד המשפטים הודעה נוספת המנקה את הקצין הבכיר. "בדקנו מידע נוסף שהתקבל ומקורו בגורם הקשור לפינטו, הפרסום על פתיחת חקירה פלילית היה שקרי"
...
בהודעה שפורסמה מצוין כי "לאחרונה התקבל מידע חדש שמקורו אף הוא בגורם הקשור לפינטו, ושלא נבדק קודם לכן, אך היה דומה במהותו למידעים קודמים שנבדקו ולא העלו דבר. על-פי החלטת היועמ"ש, הוחלט בשבוע שעבר לבדוק גם מידע זה. בשל רגישות הבדיקה, הועברו דיווחים מעת לעת ליועמ"ש ולפרקליט המדינה. בדיקה זו היתה בראשיתה ובישיבה שהתקיימה ביום חמישי שעבר אצל היועץ, הוחלט אילו צעדים יינקטו להמשך הבדיקה, אך לא התקבלה שום החלטה על פתיחה בחקירה נגד תנ"צ ברכה".
"ככלל, המדיניות הינה שלא לפרסם מידע אודות בדיקה חשאית בעודה תלויה ועומדת, ולכן לא פורסמה כל הודעה מטעמנו בשבוע שעבר", מסבירים במשרד המשפטים את החלטתם לא להגיב, למרות הפרסומים נגד ברכה, ימים ספורים לפני ששם קץ לחייו בירייה במכוניתו, סמוך לביתו במודיעין. "ביום ראשון, לאחר מותו הטראגי של תנ"צ ברכה, נטען בתקשורת כאילו כבר החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה. היות וידיעה זו היתה שקרית, פורסמה הודעה המבהירה כי לפרסום האמור לא היה כל בסיס".
במשרד המשפטים כותבים לסיכום כי "אין בכוונתנו לפרט בנושא תוכן הבדיקה, שכן אין לכך מקום, מטעמים ברורים ומובנים. יחד עם זאת, יש לשוב ולהדגיש כי לכל אורך השנים, למרות התלונות שהוגשו והמידעים שהגיעו, לא התגבשה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4677312,00.html

No comments: