Saturday, April 14, 2018

2018-04-14 "פסקת ההתגברות" וחוק "עוקף בג"ץ"- הבית בוער!



    Joseph Zernik was live.
    31 mins ·
    2018-04-14 "פסקת ההתגברות" וחוק "עוקף בג"ץ"- הבית בוער




    צפו בוידאו: https://www.facebook.com/joseph.zernik/videos/10215712769833639/
    יוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=y-DKGHjxNw4
    ---
    שלום לצופים,
    בתור הקדמה: אני תומך נחרץ במאבק בשחיתות השלטונית, ומתנגד נחרץ לגירוש מבקשי המקלט. פרשת "פסקת ההתגברות ועוקף בג"ץ קשורה לשני העניינים האלה גם יחד. בשבוע האחרון פנו אלי מספר אנשים, לחוות דעה בעניין. הם הניחו, שאני מתנגד לפסקת ההתגברות ועוקף בג"ץ. אבל העמדה שלי בעניין קצת יותר מורכבת.
    נתחיל בעובדות בפרשת מבקשי המקלט: באוגוסט 2017, המדינה הגישה לבג"ץ "הסכם סודי" עם "מדינה שלישית" (רואנדה), תחת חיסיון. בג"ץ ערך דיון סודי, שלא במעמד העותרים ב"הסכם הסודי" זה. העותרים לא יכלו לוודא בכלל שקיים "הסכם סודי עם המדינה השלישית".
    באוגוסט 2017, בעקבות הליך כזה, בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט.
    מאוחר יותר, התגלה, מחוץ לבית המשפט, ש"ההסכם" עם רואנדה לא היה ולא נברא.
    בפברואר, 2018 פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אדם ישר ומצפוני, התראיין אצל ניר גונטז’' ואמר: "אין שאלה אם יש הסכם. בית המשפט, שאני מאוד מעריך אותו, ראה את ההסכם. אז יש הסכם." אבל כשנשאל אם ההסכם חתום, סירב לענות: "יש דברים שיש להם חשאיות, ולכן לא אתייחס... אני יודע מה אתה שואל, אני לא רוצה לענות."
    בהמשך, בא כוח העותרים ,עו"ד איתי מק, אמר שכל הליך העתירה באוגוסט היה "בלוף", כולל "החיסיון" בבג"ץ, והעניין הוא בכלל הפרה של "דיני חוזים".
    בהמשך, בא כוח העותרים, עו"ד אביגדור פלדמן, דרש את גילוי ה"הסכמים" הסודיים עם רואנדה ואוגדנה (שניהם לא היו ולא נבראו).
    ברור שגם הפרסום של הממשלה על הסכמים עם גרמניה ואיטליה היה כוזב - גם גרמניה וגם איטליה הכחישו את קיום ההסכמים האלה.
    רק לאחר שהעובדה שלא היו בכלל הסכמים עם אומות זרות נחשפה מחוץ לבית המשפט, בג"ץ חזר בו מהאישור של גירוש מבקשי המקלט.
    הקואליציה, בתגובה - הודיעה שתעביר חוק "עוקף בג"ץ" בעניין.
    האופוזיציה, לעומת זאת, יצאה למלחמת חרמה בטענה שחוק "עוקף בג"ץ" היא הפרת עקרונות היסוד של "הדמוקרטיה".
    אז מה התרחש כאן?
    דיונים משפטיים ב"הסכמים" חסרי תוקף, בלתי חתומים, מוכרים כבר מאות שנים ברחבי העולם כשיטת הונאה משפטית טיפוסית. ברחבי העולם דובר האנגלית קיים כבר מאות שנים חוק מיוחד, שאוסר התנהלות כזאת בבית המשפט. איך קוראים לו??? קוראים לו "חוק ההונאות" STATUTE OF FRAUDS. לכן, המסקנה הפשוטה היא, שמה שהתרחש באוגוסט הוא ששופטי בג"ץ, הממשלה, הפרקליטות בראשות שי ניצן, והיועמ"ש אביחי מנדלבליט עסקו בצוותא חדא בהונאה משפטית!
    ואין מדובר פה על הונאה משפטית סתם: מדובר פה על הונאה שנועדה לשלוח עשרות אלפי אנשים אל הבלתי נודע, אל סכנת נפשות...
    אז מה זה אומר על המצב הכללי?
    המצב המתמשך שאנחנו חווים בישראל בשנים האחרונות הוא כשל שיטת המשטר. התפקוד של שלוש רשויות השלטון בישראל – המבצעת, השופטת, והמחוקקת - כושל ונגוע בשחיתות.
    איך פותרים מצב כזה?
    הפתרון אינו פשוט, הוא קשה ומורכב:
    דבר ראשון: צריך להכיר בכך, שזהו מצב מסוכן, כי יש לו נטייה להפוך לעימות פנימי אלים. יש צורך בשינוי מהותי בתרבות האזרחית בישראל. צריך לעודד תרבות של ישרה - בפרט במערכת החוק והמשפט. במיוחד יש להצטער על כך ששכבת המשכילים - האינטליגנציה – שותקת.
    דבר שני: אין מה לעשות בעניין בשלב זה. שיפוץ קוסמטי לא ישנה דבר. צריך לתת לתהליך הקריסה למצות את עצמו, עד שכל הגורמים המעורבים יכירו במצב, ויהיו מוכנים לפעול לתיקון יסודי.
    לסיכום: אני לא טקטיקן פוליטי, ואני לא עוסק בעימותים מזדמנים. הצגתי פה תמונה יותר רחבה של העניין, וניסיתי להצדיק את עמדתי: אני מתרכז בעיקר – קריסת שיטת המשטר.